اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 72
کل نظرات : 0

بازديد امروز : 27 نفر
بارديد ديروز : 60 نفر
بازديد هفته : 110 نفر
بازديد ماه : 566 نفر
بازديد سال : 6,366 نفر
بازديد کلي : 13,551 نفر

افراد آنلاين : 1
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ

مدل پردهای جدید اتاق خواب 2021

اتاق خواب مکانی از خانه است که بیشتر برای استراحت و خواب به کار می رود. ما در اتاق خواب قطعا به دنبال کسب آرامش روحی هستیم و پرده اتاق خواب یکی از وسایل مهم و کلیدی است که می تواند تاثیر زیادی در این آرامش داشته باشد. تیم سبک مدرن در این مقاله جدیدترین مدل پرده های جدید اتاق خواب 2021، پرده های ساده و شیک اتاق خواب، پرده اتاق خواب دخترانه و پسرانه، پرده اتاق کودک، پرده ای فانتزی و پرده پانچ برای اتاق خواب را ارائه کرده اند، پس با ما همراه باشید.

پرده از قرن ها پیش برای محافظت از سرما و گرما، کنترل تابش خورشید و حفظ حریم خصوصی افراد خانه استفاده میشد. امروزه کاربرد پرده فراتر از این موارد است و به عنوان یک ابزار کلیدی و بسیار مهم در دکوراسیون و طراحی منزل به شمار می رود. نیازی نیست برای ایجاد تغییرات اساسی در دکور خانه دست به تغییرات و هزینه های بالا بزنید. کافیست با رعایت چند نکته ساده و با هزینه کم بهترین پرده اتاق خواب و پرده پذیرایی را برای خانه خود انتخاب کنید.

 

انتخاب پرده اتاق خواب با توجه به نورگیر بودن اتاق

پرده اتاق خواب، با توجه به مقدار نوری که از خود عبور میدهند دسته بندی می شود.

دسته اول، پرده هایی هستند که نور را کاملا از خود عبور میدهند. در دوخت این مدل ها معمولا از پارچه های شفاف مانند حریر و تور استفاده میکنند. پیشنهاد ما این است که اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی نورگیر نیست، از حریر و تور استفاده کنید تا تا حد امکان نور را عبور دهند؛ البته توجه داشته باشید که این مدل پرده ها حریم خصوصی شما را به خطر می اندزند، بنابراین بهتر است که از یک آستر پرده برای جلوگیری از دید همسایگان استفاده کنید.

دسته دوم، پرده هایی هستند که نور را به مقدار متوسط عبور میدهند. این دسته از پرده های اتاق خواب بسیار محبوب هستند زیرا از یک پارچه نازک مانند ابریشم و نخ دوخته می شوند. این پارچه ها به نازکی تور و حریر نیستند و در نتیجه حریم خصوصی شما را حفظ می کنند. علاوه بر موارد گفته شده، ابریشم و ساتن ظاهر بسیار شیک و لاکچری به اتاق خواب می دهند.

دسته سوم پرده اتاق خواب، پرده هایی هستند که کاملا مانع ورود نور می شوند. پرده بلک اوت (blackout) به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. پرده اتاق خواب blackout از پارچه های ضخیم ماند مخمل و کتان دوخته می شوند. اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی نورگیر باشد، بهتر است از این پرده ها استفاده کنید چون اتاق خواب محلی برای آرامش و استراحت است و ورود نور زیاد به اتاق خواب ممکن است مخل استراحت شما شود.

بهترین گزینه برای خرید پرده اتاق خواب، پرده ترکیبی است که یک لایه پرده حریر یا پارچه ای روشن زیر پرده اصلی است. در این شرایط هر زمان که شما حس کردید به نور بیشتری نیاز دارید می توانید رو پرده ای را کنار بزنید و موقع استراحت پرده را کامل بکشید. 

 

طرح و رنگ پرده اتاق خواب

معمولا دیوارهای اتاق خواب را با رنگ های آرامش بخش و خنثی مانند سفید، خاکستری و آبی رنگ می کنند تا فضای آرامی در آن وجود داشته باشد. این که فقط پرده حریم خصوصی شما را حفظ کند و مانع ورود نور به اتاق خوابتان شود کافی نیست. برای انتخاب پرده اتاق خواب باید اندازه اتاق، نورگیر بودن یا نبودن، رنگ و طرح وسایل اتاق خواب و تم پذیرایی را در نظر بگیرید.

با توجه به روان شناسی رنگ ها مناسب ترین رنگ های پرده اتاق خواب، آبی فیروزه ای، سبز، صورتی و سفید هستند. این رنگ ها آرامش درونی انسان را افزایش می دهند و باعث خواب و استراحت بیشتر می شوند. رنگ سبز و آبی فیروزه ای احتمالا بهترین رنگ های پرده اتاق خواب هستند. پیشنهاد می کنیم مقاله ای که درباره رنگ پرده نوشته ایم را مطالعه بفرمایید.

تاثیر اندازه اتاق خواب در خرید پرده 

اگر اندازه اتاق خواب شما کوچک است بهتر است از پرده های کلاسیک و سلطنتی استفاده نکنید. این پرده ها بلند، والان دار و با ابزارهای زیادی تزئین شده  و برای اتاق های بزرگ طراحی شده اند. اگر اتاق خواب شما کوچک باشد، نصب پرده سلطنتی باعث کوچک نشان دادن اتاق می شود.
اندازه پرده تاثیری در بزرگ یا کوچک بودن پنجره ها ندارد، حتی اگر پنجره اتاق خواب کوچک هم باشد، می توان از پرده های بلند استفاده نمود. 
 

تاثیر نور فضا در انتخاب پرده اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی نورگیر باشد، بهتر است از پرده های ضخیم استفاده کنید چون اتاق خواب محلی برای آرامش و استراحت است و ورود نور زیاد به اتاق خواب ممکن است مخل استراحت شما شود. بهترین گزینه برای خرید پرده اتاق خواب، پرده ترکیبی است که یک لایه پرده حریر یا پارچه ای روشن زیر پرده اصلی است. در این شرایط هر زمان که شما حس کردید به نور بیشتری نیاز دارید می توانید رو پرده ای را کنار بزنید و موقع استراحت پرده را کامل بکشید. 

اگر اتاق خواب شما نورگیر نیست می توانید از پارچه های نازک مانند حریر و تور استفاده کنید. پرده اتاق خواب حریر نه تنها میزان نور و دما را تنظیم می کند بلکه زیبایی اتاق خواب را دو چندان می کند.

پرده اتاق خواب کودک

اهمیت محیط بازی و استراحت کودک در رشد او چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد. به عنوان یک پدر یا مادر شما احتمالا به دکوراسیون اتاق خواب فرزندتان اهمیت زیادی می دهید. یکی از وسایلی که نقش کلیدی در دکوراسیون اتاق کودک دارد، پرده است. در انتخاب پرده اتاق خواب کودک، باید به نکات زیادی توجه نمایید، مانند امنیت کودک، اندازه، رنگ، نداشتن تزیینات اضافی و غیره که ما در مقاله انتخاب پرده اتاق کودک به طور مفصل در این باره توضیح داده ایم.


مدل پرده اتاق خواب دخترانه

پرده اتاق خواب تاثیر زیادی در روحیه کودکان و نوجوانان دارد. اگر فرزند شما دختر است، پیشنهاد میکنیم که از پرده های روشن با طرح گل، عروسک، شخصیت های کارتونی و ماه و ستاره استفاده کنید، زیرا دختر بچه ها از این مدل های فانتزی خوششان می آید، از طرفی خرید پرده های روشن برای اتاق خواب دختران باعث نشاط و سرزندگی آنها می شود. اگر شما یک دختر نوجوان در خانه دارید، باید متناسب با سن و علایق او عمل کنید. دختران معمولا در این سن، از پرده های ساده و شیک اتاق خواب دخترانه استقبال میکنند. حتما به یاد داشته باشید که مدل یا طرح پرده اتاق را با روبالشی، رو تختی، رنگ دیوارها یا فرش اتاق خواب ست کنید. 


مدل پرده های جدید اتاق خواب پسرانه

پرده اتاق خواب پسرانه تاثیر زیادی بر روی قوه تخیل و وضعیت روحی و روانی آنها دارد. پسرها عاشق وسایلی با طرح ماشین، شخصیت های کارتونی پسرانه، حیوانات و غیره هستند. برای خرید پرده اتاق خواب پسرانه حتما سلیقه و سن فرزند خود را در نظر گرفته و باتوجه به آن اقدام به خرید کنید. مثلا مدل پرده ای که مناسب اتاق یک پسر نوجوان باشد، معمولا به رنگ تیره و با طرح های خاصی مانند منظومه شمسی میباشد. در ادامه مدل های جدید پرده اتاق خواب پسرانه را به شما نشان خواهیم داد:

پرده اتاق خواب فانتزی

امروزه همه جا صحبت از پرده فانتزی است اما پرده فانتزی دقیقا چیست؟ نزدیک ترین معنا به فانتزی، خیالی و غیر واقعی میباشد. در پرده های فانتزی، طرح های متنوع در کنار رنگ های شاخص باعث خلق یک اثر هنری می شوند و از آنجایی که خیال و تصور آدمی هیچ پایانی ندارد، می توان گفت از هر طرحی پرده فانتزی تولید کرد. پرده های چاپی و تصویری نمونه بارز فانتزی هستند.

 

مدل پرده زبرا و کرکره ای برای اتاق خواب

پرده زبرا و کرکره ای هر دو جزء پرده های مدرن هستند. پرده های کرکره ای و زبرا از حیرم خصوصی شما خیلی خوب محافظت می کنند، به همین علت به عنوان پرده اتاق خواب، انتخاب بسیار ایده آل و مناسبی هستند. پرده کرکره ای اتاق خواب، مدل های بسیار متنوعی مانند رومن، شید، پرده شید رول، لوردراپه، لونه زنبوری و غیره دارد که می توانید در مقاله پرده کرکره ای انواع آن را مشاهده کنید.

پرده زبرا با ظاهر منحصر به فرد خود توانسته نظر مثبت افراد زیادی را در سراسرجهان جذب کند. این مدل که از لایه های افقی تور و پارچه تشکیل شده، در رنگ ها و کیفیت گوناگون در بازار موجود است. ما نمونه هایی از مدل زبرا برای پرده اتاق خواب را در نظر گرفته ایم:

 

پرده اتاق خواب عروس

معمولا افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند، به دکوراسیون داخلی منزل خود اهمیت زیادی داده و دلشان میخواهد بهترین و زیباترین طراحی داخلی را در خانه خود پیاده سازی کنند. اتاق خواب عروس مرکز توجه تمام افراد است و مسلما پرده اتاق خواب عروس به عنوان یکی از عناصر اصلی دکوراسیون، نقش مهمی را در زیبایی اتاق خواب ایفا میکند. 

معمولا رنگ پرده اتاق خواب عروس سفید یا رنگ های روشن بوده و برای جنس آن می توان از پارچه تور و حریر استفاده کرد. تور و حریر شستشوی آسانی دارند و زیبایی و آرامش زیادی برای اتاق خواب عروس به ارمغان می آورند اما تا حدی مشکل عدم محافظت از حریم خصوصی عروس و داماد را دارند. برای حل این مشکل، می توان یک آستر یا والان پرده اتاق خواب را روی پرده اصلی کشید تا همسایه ها نتوانند به داخل اتاق نگاه کنند. علاوه بر پرده حریر و تور می توان از پرده زبرا، پانچ و کرکره ای هم برای اتاق عروس استفاده نمود.

انواع پارچه برای دوخت پرده اتاق خواب

امروزه تنوع پارچه ها به قدری زیاد شده است که برای دوخت پرده اتاق خواب، هیچ محدودیتی وجود ندارد، یعنی بسته به اولویت های خود می توانید از هر پارچه ای پرده تولید کنید. منظورمان از اولویت، مسائلی است که برای شما اهمیت زیادی دارد، مثلا حفظ حریم خصوصی مسئله مهمی در انتخاب پرده اتاق خواب میباشد، یا اینکه تعادل دما در فصل تابستان و زمستان، برای بعضی از افراد مسئله مهمی است. انواع پارچه پرده اتاق خواب عبارتند از:

  • پرده حریر: پرده های اتاق خواب ساده و حریر، یکی از بهترین و محبوب ترین مدل ها می باشد. کسانی که می خواهند نور طبیعی خورشید را به اتاق خواب خود هدایت کنند و فضای با نشاط و سرزنده ای را در خانه خود ایجاد کنند می توانند پرده اتاق خواب حریر خریداری کنند. به خاطر داشته باشید که پردهای حریر معمولا عایق گرما و سرمای خوبی نیستند. 
  • پرده تور: تور هم یکی از پرده های شفاف میباشد، این یعنی نور طبیعی خیلی راحت به داخل خانه هدایت می شود اما این پارچه مشکل حریم خصوصی را دارد. اگر به پردهای اتاق خواب توری علاقه دارید، بهتر است از یک آستر پرده یا یک لایه پرده در زیر لایه توری استفاده کنید تا افراد دیگر به اتاق خواب شما دسترسی نداشته باشند. از آنجایی که پارچه های تور و حریر بسیار نازک هستند، شستشوی بسیار راحتی نیز دارند. 
  • ابریشم: ابریشم یک پارچه نازک و در عین حال بسیار شیک است که فضای اتاق خواب را بسیار رمانتیک و عاشقانه میکند. ابریشم دو نوع است، ابریشم طبیعی و مصنوعی. ابریشم طبیعی در مقابل نور مقاومت بیشتری دارد و دیرتر آسیب می بیند اما هزینه بالاتری نیز دارد، در مقابل ابریشم مصنوعی چندان در مقابل نور خورشید مقاوم نیست و به مرور زمان رنگ و کیفیت خود را از دست میدهد، بنابراین توصیه میکنیم که پرده های ابریشمی را برای پنجره هایی که در مجاور نور شدید خورشید هستند، قرار ندهید.
  • کتان: کتان از پنبه تولید می شود، بنابراین مانند پرده های نخ پنبه ای، بسیار سبک است. پرده اتاق خواب کتان، نور را از خود عبور میدهد اما مزیتی که نسبت به پردهای شفاف دارد این است که از حریم خصوصی شما محافظت میکند. احتمالاً بزرگترین نقطه ضعف پرده های کتان این است که مانند سایر مواد درجه یک، این پرده ها نیاز به مراقبت خاصی دارند. بافت خشن آنها می تواند گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی را به آنها بچسباند، بنابراین پرده کتان به تمیز کردن مداوم نیاز دارد. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پرده اتاق خواب کتان، پیشنهاد میکنیم که آنها را به خشکشویی بسپارید.
  • مخمل: جنبه منفی پرده های مخملی این است که آنها به مراقبت خاصی احتیاج دارند. الیاف بلندی که مخمل را آرایش می کند می تواند یک آهنربای مجازی برای مو، گرد و غبار حیوان خانگی باشد. این را بدانید که پرده مخمل باید مرتباً شسته شود تا رنگ و پارچه عالی به نظر برسد. برای اینکه مخمل در هنگام شستشو آسیب نبیند، به دنبال پارچه مخملی با عملکرد بالا باشید. این پارچه دارای الیاف کوتاه تری است و قدرت قوی در برابر لکه است. پرده های مخمل، نرم، شیک و لوکس هستند. مخمل یک پارچه نرم و ضخیم است که معمولا برای فضاهای رسمی مانند پذیرایی استفاده می شود. مخمل عایق گرمایی خوبی در زمستان ها است زیرا ضخیم بودن آن مانع از بیرون رفتن گرمای داخل خانه می شود. همچنین پرده اتاق خواب مخمل، تقریبا به طور کامل نور خورشید را مسدود میکند. پارچه مخملی خود وزن سنگینی دارد، این بدان معناست که پرده های مخملی به زیبایی آویزان می شوند و شکل خود را حفظ می کنند. وزن نه تنها به ثابت نگه داشتن پرده ها بلکه به ثابت ماندن چین ها نیز کمک می کند. 

علل محبوبیت پرده پانچ

جالب است بدانید برخلاف مدل پرده های سلطنتی که از پارچه ی زیادی استفاده می شود، برای دوخت پرده پانچ از پارچه کمی استفاده می کنند و همین عامل باعث سبک وزنی این مدل شده است. علاوه بر آن دوخت این پرده بسیار آسان است به طوری که اگر با مقدمات خیاطی آشنا باشید احتمالا می توانید این پرده را برای خانه خود بدوزید. سبک وزن بودن پرده پانچ تاثیر مستقیم در شستشوی آسان آن دارد. 

درست است که پیش تر گفتیم پرده پانچ به درد دکوراسیون های مدرن می خورد اما به این معنی نیست که افرادی که مدل سنتی یا کلاسیک را ترجیح می دهند نتوانند هیچ طرحی از پرده پانچ را برای خانه شان انتخاب کنند. امکان ندارد کسی از بین نقش ها و رنگ های این مدل نتواند پرده ای را بپسندد. از پرده پانچ برای مکان های سنتی، مدرن، هنری، هتل، تالار پذیرایی، پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه  و حمام می توانید استفاده کنید. 

اکثر افراد از مدل پانچ به عنوان پرده اتاق خواب استفاده میکنند، زیرا در عین سادگی و مدرن بودن، ظاهر بسیار شیکی دارد و از حریم خصوصی اتاق خواب محافظت میکند. امروزه فناوری دوخت پارچه و پرده پانچ به حدی پیشرفته شده که شما می توانید هر طرحی را روی پرده چاپ کنید، از طرح های ساده مانند گل و ستاره برای کودکان گرفته تا طرح صورت انسان. با این طرح های فانتزی می توانید اتاق خواب و پذیرایی خود را از یکنواختی خارج کرده و نشاط و ذوق را به تمام فضاهای منزل خود تزریق کنید. 

 70 مدل پرده اتاق خواب ساده و شیک سال 2021

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

برچسب ها : پرده اتاق خواب ,
بازديد : 90
[ یکشنبه 16 آبان 1400 ] [ 17:38 ] [ عباسی ]
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

آرشيو
جست و جو