اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 72
کل نظرات : 0

بازديد امروز : 55 نفر
بارديد ديروز : 60 نفر
بازديد هفته : 138 نفر
بازديد ماه : 594 نفر
بازديد سال : 6,394 نفر
بازديد کلي : 13,579 نفر

افراد آنلاين : 1
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ

پوکه ساختمانی چیست؟

پوکه ها که سبکدانه های حاصل از فوران آتش فشان ها هستند در سازه های ساختمانی به کار می روند که اصطلاح پوکه ساختمانی به همین دلیل بوجود آمده است. پوکه ها خواص ویژه ای دارند که سبب کاربرد آن ها در زمینه های مختلف شده است. در ادامه به مبحث کاربرد پوکه در شیب بندی ساختمان می پردازیم.

چرا شیب بندی ساختمان مهم است؟

 یکی از مراحل در فرآیند ساختمان سازی، شیب بندی قسمت هایی است که با آب در ارتباط هستند و عدم تخلیه درست در این قسمت ها می تواند منجر به آسیب های مخربی شود. مرحله شیب بندی می تواند نقش بسزایی در عمر مفید بنای ساختمان داشته باشد. به هنگام شستشو و بارش برف و باران لازم است که به نحوی آب های حاصل به سرعت به سمت آبرو حرکت کرده و تخلیه شوند وگرنه ممکن است به سیستم عایق بندی ساختمان آسیب وارد کند و سبب نشتی آب به طبقات زیرین شود. شیب بندی ساختمان به وسیله انواع پوکه و در محوطه و پیاده رو ها و قسمت های داخلی چون حمام، دستشویی و آشپزخانه انجام می شود. 

 

برای شیب بندی پوکه صنعتی مناسب است یا معدنی؟ 

 هم از پوکه معدنی و هم از پوکه صنعتی می توان برای شیب بندی استفاده کرد. اما برای شیب بندی پشت بام عموما از پوکه معدنی استفاده میکنند. هر کدام از انواع پوکه خواص و ویژگی هایی دارند که با توجه به آن ها و نظر معمار و سازنده می توان بهترین نوع پوکه برای شیب بندی را مشخص کرد. البته چون به حجم زیادی از پوکه نیاز است استفاده از پوکه هایی که قیمت کمتر دارند و بسیار سبک و متخلخل هستند، مناسب تر است.

در انتخاب پوکه باید در نظر بگیرید که؛

  1. پوکه برای پشت بام است یا بین طبقات ؟ 
  2. عمق شیب بندی چقدر است؟

 

شیب بندی پشت بام ساختمان

برای مثال پوکه های بادامی یا فندقی با اندازه 20 تا 40 میلی متر برای شیب بندی پشت بام مناسب هستند.برای شیب بندی پشت بام، پوکه را معمولا بدون ترکیب کردن با مصالح دیگر روی سطح بام می ریزند سپس با لایه ای از سیمان روی آن را می پوشانند.

 

شیب بندی بین طبقات ساختمان

برای شیب بندی بین طبقات ساختمان باید پوکه را استفاده کنید که حداقل آسیب احتمالی به سیم کشی ها و لوله کشی ساختمان وارد شود که در اینجا پوکه های نخودی با ابعاد 10 الی 20 میلی متری ( نسبت به پوکه های بادامی کوچکتر هستند) می توانند بهترین گزینه باشند. شرکت صنعتی معدنی منتشلو می تواند شما را در انتخاب بهترین نوع پوکه شیب بندی کمک کند.

 

دسته بندی انواع پوکه مناسب بر اساس میزان عمق:

پوکه عدسی: عمق زیر 5-0 سانتی متر

پوکه فندقی: عمق 7 سانتی متر 

پوکه بادامی: عمق 10 سانتی متر

 

پوکه در شیب بندی چه فوایدی دارد؟

  • پوکه های صنعتی و معدنی نسبت به سایر انواع مصالح ساختمانی قیمت مناسب تری دارند و به لحاظ هزینه برای سازنده بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
  • پوکه ها عایق صدا و حرارت هستند از این رو کاربرد آنها در بافت ساختمان سبب می شود که دیوار ها عایق صدا باشند و تاحد زیادی صدا را جذب می کنند. از طرفی پوکه ها از اتلاف انرژی گرما و سرما در فصول تابستان و زمستان جلوگیری میکنند.
  • تخلخل بالای آن باعث می شود که در مقابل فشار های خارجی مقاوم باشد و مانند ساییر مصالح به مرور زمان دچار شکست، ترک و تورفتنگی نشود.
  • وزن سبک پوکه و استفاده از از آنها در بنای ساختمان سبب می شود که درنهایت سازه سبک باشد.

 

 منبع

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

برچسب ها : پوکه , پوکه ساختمانی , ساختمان سازی ,
بازديد : 84
[ دوشنبه 04 مرداد 1400 ] [ 13:16 ] [ عباسی ]
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

آرشيو
جست و جو