اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 72
کل نظرات : 0

بازديد امروز : 24 نفر
بارديد ديروز : 60 نفر
بازديد هفته : 107 نفر
بازديد ماه : 563 نفر
بازديد سال : 6,363 نفر
بازديد کلي : 13,548 نفر

افراد آنلاين : 1
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ

 

کف پارکت


پارکت به عنوان گروهی از قطعات چوبی با اشکال و الگوهای مختلف تعریف می شود که در کنار هم قرار گرفته و با استفاده از چسب ، سنجاق یا میخ فلزی ثابت می شوند و یک سطح چوبی همگن را پوشش می دهند که مناطق مختلف کف مانند اتاق نشیمن ، آشپزخانه ، اتاق خواب ، دفاتر کار و غیره را پوشش می دهد و پارکت شامل یک شبکه ساخته شده از کاغذ ، پلاستیک یا پارچه که توسط سیمهای فلزی یا پلاستیکی با انواع مختلف چوب طبیعی بسته می شود و شاید بیشترین نوع مورد استفاده ، چوب بلوط به دلیل سختی آن به همراه ساخت پارکت از چوب گردو و افرا باشد ، و پارکت در اندازه های مختلف نسبتاً کوچک است و بین 22.86 سانتی متر * 22.86 سانتی متر است 30.48 سانتی متر * 30.48 سانتی متر و 48.26 سانتی متر * 48.26 سانتی متر است و ارتفاع آن از 0.79375 سانتی متر تا 1.905 سانتی متر است.

 

معایب کفپوش پارکت

 

معایب زیادی در رابطه با استفاده از کف پارکت وجود دارد ، از جمله: [2] قیمت بالا: پارکت در مقایسه با انواع دیگر کفپوش گرانتر است. در معرض آسیب: این مورد در خانه های دارای کودک و حیوان مشهود است که ممکن است باعث خراش و آسیب سطح پارکت شود. انتقال صدا: پارکت توانایی جداسازی صدا را ندارد ، زیرا هنگام کف پوش بودن آپارتمان بالا راه رفتن ممکن است منبع ایجاد کننده صدا برای صاحبان آپارتمان پایین باشد ، [2] بنابراین قبل از قرار دادن پارکت باید عایق بندی شود ، زیرا انواع مختلفی از مواد عایق برای کف چوبی موجود است برای جذب صدا. [3] تحت تأثیر عوامل آب و هوایی: یکی از مهمترین معایب پارکت این است که بسیار تحت تأثیر دما و رطوبت مختلف قرار دارد ، زیرا با توجه به عوامل آب و هوایی منبسط و کوچک می شود. رطوبت بالا باعث گسترش و بزرگ شدن پارکت می شود ، در حالی که دمای گرم و خشک بر پارکت تأثیر می گذارد و باعث کوچک شدن آن از اندازه آن می شود. [4] غذا برای موریانه ها: پارکت یک محیط غذایی مناسب بارور برای وجود موریانه است ، بنابراین باید به طور دوره ای بررسی شود. [4] تحت تأثیر مواد تمیز کنندگی و آب: پارکت یکی از موادی است که در معرض تمیز کردن مواد شیمیایی و حتی آب بسیار تحت تأثیر قرار می گیرد ، زیرا ترک آب برای مدت طولانی روی پارکت یا تمیز کردن آن با آب برای زمان های مکرر و اغراق شده باعث تراوش آن در زیر پارکت می شود و آسیب زیادی به آن وارد می کند. [4] نگهداری منظم: پارکت به توجه شدید نیاز دارد ، زیرا حداقل هر 3-4 سال یک بار نیاز به نگهداری مجدد و پرداخت دارد. [4] تحت تأثیر اشعه خورشید: ممکن است در معرض تابش مستقیم آفتاب پارکت آسیب ببیند و کدر شود ، بنابراین باید مراقب باشید تا از این امر جلوگیری کنید. [4] عدم سنباده زدن و شکل دادن: انواع مختلفی از پارکت وجود دارد ، زیرا نمی توان آن را به درستی شکل داد یا صیقل داد. [5] نیاز به یک حرفه ای: نصب پارکت به یک تیم حرفه ای متخصص در این مورد نیاز دارد. [5] بافت جامد: کسانی که روی پارکت پا می گذارند احساس می کنند زمین سخت و ناهموار است و همچنین در صورت مرطوب بودن زمین به راحتی زمین می خورند. [5]



روش های مراقبت از کف پارکت

روشهای زیر برای تمیز و براق نگه داشتن پارکت توصیه می شود : [6] پارکت را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید تا از آلودگی های موجود در آن خلاص شوید ، مخصوصاً اگر از نوع تزئینی باشد که گرد و غبار را بین چین های خود ترکیب کند. با استفاده از یک پاک کن خشک مخصوص کف پارکت ، پارکت را پاک کنید. پارکت را با مقدار بسیار کمی آب پاک کنید و این کار را تکرار کنید تا پارکت کاملا خشک شود. سه مرحله قبلی را هر دو هفته یک بار تکرار کنید تا پارکت تمیز باشد. پوشاندن پارکت های در معرض که به دلیل راه رفتن مکرر با یک فرش در معرض اصطکاک زیادی قرار دارد و یکی از ایده های ایده آل این است که یک فرش در فضای باز برای پاک کردن کفش ها قرار دهید تا پارکت در خانه تمیز بماند. ناخن های حیوانات پرورش یافته در منزل را کوتاه کرده و مرتباً آنها را مرتب کنید تا از خراش پارکت جلوگیری شود. پارکت را به محض کثیف شدن تمیز کنید و از گذاشتن لکه برای بعداً خودداری کنید تا پارکت همیشه تمیز باشد. برای کفپوش های چوبی از محصولات تمیز کننده مخصوصی استفاده کنید و همچنین می توانید با مخلوط کردن یک چهارم فنجان سرکه سیب یا نصف فنجان سرکه سفید با 3.7854 لیتر آب ولرم و چندین قطره از هر روغن ضروری برای پاک کردن بوی سرکه ، یک پاک کننده خانگی طبیعی و ارزان تهیه کنید. راه حل حاصل برای تمیز کردن ایمنی پارکت.



نکاتی هنگام نصب پارکت

توصیه می شود هنگام نصب پارکت نکات زیر را رعایت کنید : [8] قبل از نصب پارکت ، کف را خوب تمیز کرده و از شر مواد معلق یا چسبناک خلاص شوید. بررسی خشک بودن کف قبل از نصب پارکت. قبل از شروع نصب پارکت ، زمین باید کاملاً مسطح باشد ، بنابراین ضروری است که مناطق ناهموار را سنباده بزنید و با کمی سیمان فضاها را پر کنید. تکه های پارکت که با قالب های مقوایی اندازه گیری می شوند ، توصیه می شود که در گوشه دیوارها و پایین دیوار قرار گیرند. توصیه می شود پس از اتمام نصب منطقه خاصی از پارکت ، یک تکه چوب قرار دهید تا بتوانید روی آن بنشینید و نصب پارکت را به اتمام برسانید. توصیه می شود در آینده با ایجاد فاصله بین لبه پارکت و دیواره ها به میزان 1.27 سانتی متر ، اقدامات پیشگیرانه برای گسترش پارکت انجام شود. برای اطمینان از پایداری خوب آن ، حداقل یک روز قبل از نصب روی پارکت خودداری کنید. کارشناسان برای اطمینان از کفپوش پایدار ، نصب پارکت را از چپ به راست توصیه می کنند . [9] قبل از شروع نصب پارکت حتماً دستورالعمل های پیوست شده را بخوانید تا مراحل دقیق و مناسب نصب پارکت را با توجه به نوع انتخاب شده دنبال کنید. [9] از نصب قطعات پارکت تراش خورده در ورودی و جایگزینی قطعات پارکت کامل خودداری کنید. [9] دقت کنید که اتصالات کف را با تکه های پارکت ، مانند لوله های گرمایشی که به کف نفوذ می کنند ، قاب کنید. [9] دقت در هنگام نصب پارکت ، زیرا تعیین محل مناسب برای قرار دادن قطعه قبل از چسباندن آن ضروری است ، مبادا این باعث از بین رفتن مقادیر پارکت شود. [9] توصیه می شود پارکت را با چند بار کوبیدن و به روشی آرام نصب کنید تا هنگام نصب از شر خلا voهایی که در زیر آن قرار دارند خلاص شوید. [9] بهتر است متناسب با بودجه و فضای موجود با در نظر گرفتن نصب پارکت تیره رنگ در فضاهایی که از مهمان پذیرایی می کنند و یا در مواردی که زیاد استفاده نمی شود ، نوع مناسب پارکت انتخاب شود ، در حالی که ترجیح داده می شود پارکت های رنگ روشن در فضاهایی که به طور دائمی استفاده می شوند ، نصب شوند.

بیشتر بخوانید : انتخاب درست فرش منزل

 
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 86
[ جمعه 07 آذر 1399 ] [ 18:12 ] [ عباسی ]
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

آرشيو
جست و جو